Worry in the House of Thieves


Aflu de pe net ca ÎPS Teodosie este cercetat de DNA pentru înşelăciune, trafic de influenţă şi abuz în serviciu. Adevarul ca mizeria bagata sistematic sub covorul imens si latzos al BOR, trebuie sa fie cumva asanata si ar trebui sa se obisnuiasca fetele bisericesti sa traiasca in realitatea faptului ca nu sunt stat in stat. Sincer insa, daca e sa ma intrebe cineva, o sa raspund placid ca o sa fie un mare fas in acest caz. Si-n altele. Nu de alta, dar in parnaie nu se intra asa usor, de la un anumit standing sau de la o anumita functie in sus. Dar nu asta e miezul postarii mele. Citind intai titlul articolului, apoi si articolul in sine, am inceput sa visez cu ochii deschisi. Trafic de influenta? For satan’s sake, yes. Cate prostii indruga preotimea, cate promit, cat aburesc si asigura ca ne intermediaza un loc mai caldut la dreapta barbosului, numai sa ingane prostimea tot soiul de imbecilitati. Sa traiasca in spaimele pacatelor... 

Pacate mult prea exacerbate in ochiul vigilent al bisericii? Inselaciune? Da, sigur, as putea deschide o discutie pe marginea infractiunii, ca jurist ce ma aflu, dar cred ca va duce mintea sa identificati treaba cu inselaciunea. Abuz in serviciu contra intereselor publice? Fireste. Numai de vreo 2.000 de ani. Cel putin. Ei da, atunci cand se va instrumenta de pe astfel de pozitii un proces intentat preotimii, in general si-n particular, o sa am o satisfactie. Deocamdata, la faze de genul Teodosie am doar confirmari. Iar ca piosii credinciosi ce poate vor citi aceste randuri sa aiba o minora satisfactie totusi, sa nu plece de aici doar cu acru-n gura, sa ne rugam: Doamne, ajuta-ne sa reusim sa ne intoarcem fata de la mincinosii astia, catre Tine. E mai bine asa? Nu-mi pasa, oricum. Pace voua, ca razboiul mi-l pastrez mie. Iar pentru curiosi, titlul e inspirat din titlul unei piese Deicide. Da, acei Deicide care au probleme cu religia crestina.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu